De første 5 andelshavere har nu skiftet elhandler til Ærø Borgerenergifællesskab og delt de første kWh imellem og fået lokal strøm fra det fælles solcelleanlæg Rise Sol.
De 5 andelshaver er bl.a. fundet i bestyrelsen for Ærø Borgerenergifælleskab der nu har vendt deres tidligere elhandler ryggen og blevet andelshaver i Ærø Borgerenergifællesskab.
Som alle testkørsler så har der været et par justeringer i vejledninger for tilmeldingsproceduren og at nogle af de nye andelsmedlemmers navne var for lange til systemet. Alt skulle nu være rettet og vi er nu klar til næste fase med at få op til 50 mere på systemet. Derfor har bestyrelsen besluttet at indkalde til informationsmøde for alle Ærø beborerer i Rise minihal den 28. maj kl. 19-21 og fortælle hvordan man kan blive medlem.

